.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه زنانی در معرض سرطان سینه هستند؟
وجود سابقه سرطان سینه در فامیل مخصوصاً در مادر، خواهر و دختر، کم تحرکی و چاقی پس از سن یائسگی، مصرف چربی زیاد، افزایش سن و سابقه تابش اشعه زیاد به قفسه سینه از دلایل ابتلا به سرطان سینه است.

 شمال نیوز: متخصص جراحی سینه عوامل مستعدکننده ابتلا به سرطان سینه را اعلام کرد و گفت: بهتر است زنان قبل از بروز نشانه‌های سرطان سینه از سن ۲۵ سالگی سالی یکبار به پزشک مراجعه کنند.

نسرین‌‏السادات علوی در گفت‌وگو با فارس گفت: زنان باید مرتب خود را معاینه کنند و هر ماه، بافت سینه خود را به دقت ببینند که آیا نقاطی سفت احساس می شود یا خیر و با دیدن اولین نشانه به پزشک مراجعه کنند.

وی افزود: بنابراین وجود توده یا سفت‏‌شدگی که معمولاً بدون درد است اولین نشانه است. همچنین تغییرات پوست سینه مانند فرورفتگی قسمتی از پوست سینه به داخل، وجود زخمی که بهبود نیابد، تورم و قرمزی، تغییرات نوک سینه مانند فرورفتگی آن، پوسته پوسته شدن همراه با خارش از دیگر علایم این سرطان است.

عضو هیئت علمی مرکز بیماری‏های سینه جهاد دانشگاهی گفت: وجود ترشح از سینه و بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل نیز از علایمی است که با بروز آن باید سریع به پزشک مراجعه کرد.

علوی تصریح کرد: با بروز هر یک از این علایم معاینه توسط پزشک، ماموگرافی و سونوگرافی آغاز می شود اما آنچه اهمیت دارد این است که قبل از بروز چنین نشانه‌هایی و از سن 25 سالگی باید سالی یکبار به پزشک مراجعه شود.

وی ادامه داد: از 35 سالگی به بعد، با توصیه پزشک در 5 سال اول یک ماموگرافی و سپس هر دو سال یکبار ماموگرافی باید انجام شود. بین 40 تا 50 سالگی نیز هر دو سال یکبار و از سن 50 تا 70 سالگی، سالی یکبار ماموگرافی سینه بهتر است انجام شود.

این متخصص جراحی سینه گفت: زنانی که سابقه فامیلی و سرطان سینه در سنین پایین در آنها وجود دارد باید ماموگرافی را تحت نظر پزشک از سنین پایین‏تری شروع کنند.

زنان در معرض خطر

علوی تصریح کرد: وجود سابقه سرطان سینه در فامیل مخصوصاً در مادر، خواهر و دختر، کم تحرکی و چاقی پس از سن یائسگی، مصرف چربی زیاد، افزایش سن و سابقه تابش اشعه زیاد به قفسه سینه از دلایل ابتلا به سرطان سینه است.

عضو هیئت علمی مرکز بیماری‏های سینه جهاد دانشگاهی گفت: عوامل دیگری مانند شروع قاعدگی زودرس کمتر از 12 سالگی، یائسگی دیررس بعد از 55 سالگی، بچه‏‌دار نشدن یا تولد اولین فرزند بعد از سن 30 سالگی نیز با افزایش خفیف ریسک همراه هستند.

علوی افزود: البته وجود این عوامل مستعدکننده به معنی ابتلای قطعی زنان به سرطان سینه نیست بلکه افراد مستعدتر باید بیش از دیگر افرادن تحت نظر پزشک باشند./250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.066 seconds.